Panowie drażę temat dalej (1,8T 20V 2002). Falowanie obrotów najwiecej objawia sie na zimnym silniku, widoczne na luzie i przy jeździe na niskich obrotach (nierówno ciągnie). Przepustnica jest czysta, silnik krokowy chyba odpada bo zjawisko tez występuje podczas jazdy na biegu. Powyzej 2000 obrotów jest ok. Czy może to byc objaw problemów z przepływomierzem ? Jeżeli tak to ile to kosztuje i czy mozna ja wymienic samemu ? No i gdzie sie znajduje i jaka dokładnie funkcje spełnia?
Jestem od niedawna posiadaczem tego auta więc prosze o wyrozumiałość.
Pozdrawiam
Chciałbym Ci kolego coś podpowiedzieć tylko nie wiem co :!: :?:
Czy miałeś tak od zawsze, czy też możesz to powiązać z jakąś inną awarią, naprawą czy po prostu grzebaniem pod maską ?
Domyślam się, że AUM jest bez linki gazu ?
Teoretycznie myśląc nie zawadzi sprawdzić, czy cały układ dolotowy masz szczelny (rury, opaski, intercooler,... - wszystko). Gdybyś miał jakąś nieszczelność to będą się działy dziwne rzeczy, różnie to może wyglądać.
Przepływomierz jest zamontowany na ssaniu, między filtrem powietrza a turbiną, bliżej filtra. Jako, że nie jest tani (nie znam ceny bo nigdy nie wymieniałem, mam 120 kkm na liczniku, ale sądzę że może kosztować podobnie jak do TDI czyli kilkaset zł), to wymieniłbym go po uprzedniej pewnej diagnozie - odczyt błędów. Wymienić samemu to żadna filozofia. Funkcją przepływomierza jest (na tzw. chłopski rozum) przekazywanie sygnału o ilości przepływającego powietrza do komputera ECU.
Nie rób wymian metodą prób i błędów bo to IMO bez sensu (finansowego zwłaszcza).
edit: nie bardzo tylko potrafię sobie wyobrazić jak mogą falować obroty pod obciążeniem :shock: . Czyli co, jedziesz sobiepo prostej poziomej drodze, trzymasz wciśnięty pedał gazu w stałym położeniu a obroty falują ? Jeżeli tak jest to musi być dosyć zabawne. Filtrów paliwa i powietrza raczej zatkanych nie masz skoro przy wyższych prędkościach jest OK, ta k samo zresztą jeśli chodzi o ilość paliwa, bądź jego ciśnienie.
Oczywiście w technice cudów niby nie ma, ale .... :roll:
Na kompie nie ma błędów, mówiąc o falowaniu obrotów podczas jazdy miałen na myśli straszne szarpanie a po zdjęciu nogi z gazu obroty szaleja a auto trzesie się jak galareta. Wyjścia sa dwa - trzymac gaz aż sie uspokoi lub go zgasić i odpalic ponownie i mieć nadzieje że będzie ok. Z tego co wiem to nie ma linki gazu. Zanim pojade do ASO to chcę w miare wiedziec co jest grane żeby nie dac sie naciagnąć. Podobno łatwo jest sprawdzić sondę poprzez odłoczenie jej, ja mam dwie tylko nie wiem gdzie jest ich podłączenie - tez by wiele sie wyjaśniło.
HELP!!
Sprawdź cały układ odpowietrzenia silnika(odma), to on odpowiada za wolne obroty nie ma silnika krokowego, a w szczególności gumowy odcinek ktory znajduje się zaraz pod plastikową osłoną - może byś dziurawy od spodu.
jaki masz przebieg? u mnie cyrki zaczeły sie po 150k
Wolne obroty w tym silniku to temat rzeka.
sprawdź zawór N75
sondy(szczególnie ta przed katalizatorem) sprawdź vagiem - do tego silnika nie jest najtańsza i trudno dostępna, zamiennik raczej nie wchodzi w gre, gniazda sond umieszczone są na podwoziu samochodu w takiej plastikowej kopułce
Komentarz